Jaki wpływ na twój organizm ma siemię lniane?

Co to jest siemię lniane?

  Siemię lniane to małe, drobne i płaskie nasiona lnu zwyczajnego. Siemię lniane ma brązowy kolor albo złoty odcień. W wodzie nasionka lnu widocznie pęcznieją i oddają dużą ilość śluzu. Siemię lniane ma wiele właściwości zdrowotnych i wartości odżywczych, które był doceniane już od tysięcy lat. Około 3 tysiące lat p.n.e. len uprawiano w starożytnym Egipcie, Chinach i Babilonie. W dzisiejszych czasach siemię lniane jest raczej popularnym składnikiem diety, poza tym jest łatwo dostępny, można go zakupić w wielu sklepach zielarskich oraz aptekach stacjonarnych czy internetowych.

Jakie właściwości zdrowotne ma siemię lniane?

– działa osłonowo na błonę śluzową

– reguluje pracę żołądka

– poprawia perystaltykę jelit

– zapobiega stanom zapalnym

– wspomaga odporność organizmu

– zmniejsza poziom cukru w krwi (przez to ryzyko zachorowania na cukrzycę jest mniejsze)

– u kobiet reguluje zaburzenia hormonalne

– u mężczyzn hamuje powstawanie raka prostaty

Czy wybrać siemię lniane brązowe czy złote, zmielone czy nie? – czyli, które siemię lniane jest najlepsze!

  Siemię lniane najlepsze jest kiedy jest najmniej przetworzone, dlatego warto kupować je w najprostszej postaci, czyli w nasionach. Zmielone siemię lniane szybko niszczej, często traci wartości odżywcze przez zmielenie, a nawet w tej postaci pyłu, po dłuższym czasie może wytwarzać toksyny, które oczywiste, że są dla nas szkodliwe. Siemię lniane w najnaturalniejszej formie nasion – jest bardziej wartościowe i dłużej zdatne do użytku. Jeśli wiemy w jakie postaci je kupić, to pojawia się pytanie o kolor nasion, jaki powinien być i czy ma to dla nas znaczenie?  Siemię lniane występuje w barwach brązu i złota. Tak jak posiadamy w głowie symboliczne myślenie o złocie, że jest droższe przez co bardziej wartościowe od brązu – to tak jak w metalach tak i w przypadku nasion lnu ma to znaczenie i jest słusznym, intuicyjnym skojarzeniem. Złote nasiona lnu są droższe, trudniej je dostać i co się z tym wiąże są bardziej wartościowe odżywczo niżeli brązowe nasiona.

Dawkowania, czyli jak i kiedy stosować siemię lniane? 

W zależności od dolegliwości lub chorób, na które siemię lniane ma nam pomóc, stosuje się je w różnorodny sposób.

  • na odchudzanie: to siemię lniane przygotowane pod postacią jednej łyżeczki świeżo zmielonych nasion, którą zalewamy szklanką wrzątku i odstawiona w naczyniu pod przykryciem na 15 minut staje się pełnowartościowa. Napar powinniśmy spożywać rano i wieczorem
  • na infekcję dróg oddechowych: do naparu (według przepisu podanego powyżej) dodaj odrobinę miodu. Przygotowane w ten sposób siemię lniane nawilży śluzówki oraz wzmocni układ immunologiczny, co ułatwi nam szybki powrót do zdrowia
  • dla zachowania zbilansowanej diety: siemię lniane przygotowane jak wcześniej możesz spożywać nie tylko z dodatkiem miodu, ale także z owocami np. mogą to być truskawki albo maliny. Jest to rewelacyjne połączenie, ponieważ wzbogaca walor smaku i poszerza skład o dodatkowe witaminy, które przy spożyciu zostaną lepiej przyswojone przez nasz organizm
  • na podrażniony żołądek: najlepszy jest płyn z gotowanych nasion lnu. Siemię lniane w takiej postaci przygotowujemy trochę inaczej. Do łyżki siemienia lnianego wlewamy szklanką letniej wody po czym powoli gotujemy pod przykryciem przez 15 minut. Odstawiamy i po tym jak wystygnie, odcedzamy.

    W każdym przypadku warto spróbować tego naturalnego wspomagacza dla naszego organizmu, nawet jeśli nie masz żadnych dolegliwości, to stosuj go na przykład ze względu na profilaktykę, aby twój żołądek pracował tak poprawnie jak dziś jeszcze przez długie lata, dlatego warto wspomagać metabolizm, trawienie i ochraniać błonę śluzową żołądka ze względu na fakt nadużywanie przez producentów żywności konserwantów, sztucznych barwników w produktach spożywczych. Substancje wydłużające termin przydatności żywności czy te polepszające ich smak nie mają pozytywnego wpływu na nasz układ pokarmowy i nawet kiedy jesteśmy zdrowi i nie odczuwamy żadnych nieprzyjemnych objawów czy dyskomfortu za wczasu warto dbać o nasz żołądek.

Post Author: 1szw

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *