Jak zwiększyć widoczność firmy w Internecie? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – w tym przypadku sprawdzą się działania z zakresu SEO PR. Czym jest SEO PR? Szczegóły znajdziesz w niniejszym artykule.
- Co to jest SEO PR?
- Jakie korzyści daje SEO PR?
Z reguły w celu zwiększenia widoczności firmy w Internecie wykorzystuje się działania z zakresu SEO. Warto jednak pójść o krok dalej, a właściwie zadbać jednocześnie o wizerunek firmy. W tym przypadku pomagają działania z zakresu Public Relations. Zamiast zatrudniać dwie firmy, które zajmą się osobno kwestią SEO i PR, warto rozważyć taką usługę, jak SEO PR! Co to jest SEO PR?
Co to jest SEO PR?
Co to jest SEO PR i jakie daje korzyści marce? SEO PR to nic innego jak połączenie działań z zakresu SEO z Public Relation. W SEO chodzi o zoptymalizowanie strony pod kątem wszystkich wytycznych, stawianych przez wyszukiwarkę – z reguły chodzi o wyszukiwarkę Google. Często na działania SEO mówi się potocznie pozycjonowanie. Przy Search Engiine Optimization wykonuje się działania on-site oraz off-site. Ich zadaniem jest oczywiście zwiększenie widoczności danej witryny we wspomnianej wyszukiwarce Google. Lista zadań jest bardzo szeroka i obejmuje między innymi optymalizację zarówno treści, jak i obrazów, analizę znaczników HTML, linkowanie zewnętrzne czy też linkowanie wewnętrzne.
Public Relation – w skrócie PR – natomiast obejmuje działania, których celem jest kształtowanie wizerunku marki. Ważna w tym przypadku jest nie tylko metoda komunikacji z potencjalnymi klientami, ale także język czy stylistyka. PR dotyczy również podejmowania jakiegokolwiek dialogu z odbiorcami czy mediami.
Jakie korzyści daje SEO PR?
Każdy z nas robiąc zakupy przez Internet czy szukając jakichkolwiek usług, zanim zdecyduje się na działanie, sprawdza opinie dodane przez klientów, którzy już mieli styczność z danym produktem czy właśnie usługą. Jeśli nigdy do tej pory nie podejmowałeś żadnych działań z zakresu SEO PR, jest duże prawdopodobieństwo, że potencjalny zainteresowany nie znajdzie żadnych informacji na temat Twoich towarów czy ogólnie Twojej marki. Może również być tak, że trafi na jakiekolwiek komentarze, ale niekoniecznie te pozytywne. Przez negatywne oceny możesz zostać łatwo odrzucony przez potencjalnego klienta, który w takiej sytuacji wybierze ofertę konkurencji. Dlatego tak ważne jest, aby ogólnie zadbać o pozytywne wpisy w sieci na temat Twojej firmy. I to właśnie dzięki SEO PR możesz je uzyskać!
Dobre opinie w połączeniu z odpowiednią komunikacją gwarantują pozytywny wizerunek całej firmy w sieci. Do korzyści zalicza się także wzrost zaufania zainteresowanych Twoją ofertą klientów oraz dużo lepszą widoczność w sieci. Ponadto po wdrożeniu działań SEO PR Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna. To wszystko sprawi, że jednocześnie wzrośnie sprzedaż, a Ty regularnie będziesz pozyskiwać nowych klientów.
Nie zwlekaj i już dziś nawiąż współpracę z agencją, która wśród swoich usług oferuje także działania z zakresu SEO PR. Działania PR w mediach społecznościowych pozwalają uzyskać pozycjonowanie wizerunkowe, co jest bardzo istotne. Dodatkowo cały proces publikowania treści obejmujący content marketing i dobór słów kluczowych można zlecić w jednym miejscu. Dzięki temu łatwiej będzie zdobyć potencjalnych klientów i budować pozytywny wizerunek marki. Warto więc rozważyć dobrą strategię seo.